Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
controlling | analiza XYZ | psychologia w reklamie | proces produkcyjny | dobra Giffena | sponsoring | analiza FMEA | komunikacja |

Definicja dystrybucji

Dystrybucja to zbiór działań i decyzji, które są związane z udostępnianiem produktu w miejscu, czasie i formie odpowiadającej potrzebom nabywców. Dystrybucja (miejsce) jest - obok produktu, ceny i promocji - jednym z czterech elementów marketingu - mix.

Obejmuje wszystkie decyzje i czynności związane z dostarczeniem wytworzonych produktów finalnemu nabywcy (konsumentowi, użytkownikowi). Jej zadaniem jest rozmieszczenie produktów na rynku w sposób umożliwiający nabywcom zakup pożądanych produktów w dogodnych dla nich warunkach, odpowiadającym im miejscu i czasie oraz po możliwej do zaakceptowania cenie.

W celu realizacji celów dystrybucyjnych przedsiębiorstwa trzeba podjąć wiele działań koordynacyjnych i organizacyjnych. Działania koordynacyjne umożliwiają zawarcie transakcji kupna - sprzedaży. Obejmują: zbieranie i przekazywanie informacji rynkowych, promocję produktów i firm, poszukiwanie ofert, nawiązywanie kontaktów handlowych, negocjowanie warunków umów i ich zawieranie, przenoszenie produktów i prawa własności produktu.

Działania organizacyjne wiążą się z realizacją transakcji kupna - sprzedaży. Obejmują: transport, magazynowanie, przerób handlowy (sortowanie, paczkowanie), przekształcanie asortymentu produkcyjnego w handlowy, sprzedaż produktów pośrednikom i ostatecznym nabywcom i inne. Działania te realizują fizyczny przepływ towarów od wytwórcy do nabywcy i składają się na fizyczną dystrybucję produktów. Wszystkie czynności dystrybucyjne mogą być realizowane przez samych wytwórców produktów bądź zlecane wyspecjalizowanym pośrednikom.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji ( bibliografia przypisy)
5 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Test egzaminacyjny z marketingu - dystrybucja i sprzedaż
3 stron(-y)
Marketing mix - praca zaliczeniowa ( bibliografia przypisy)
20 stron(-y)
Łańcuchy logistyczne w przedsiębiorstwie ( bibliografia przypisy)
14 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Definicja dystrybucji

Definicja dystrybucji
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 100 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii