Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prace licencjackie z makroekonomii | kwestionariusz | cena równowagi | szkolenia pracowników | koszty logistyczne | działalność kredytowa | zarządzanie produkcją | zdolność kredytowa |

Zobacz opracowania przygotowane przez studentów (marketingu, zarządzania, finansów, bankowości itp.), doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: referaty z bibliografią, prezentacje, ściągi i wykłady (notatki), zadania z rozwiązaniami, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne projekty.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji ( bibliografia przypisy)
5 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Dystrybucja na przykładzie PKN Orlen S.A. - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)
Test egzaminacyjny z marketingu - dystrybucja i sprzedaż
3 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)

Rodzaje (strategie) dystrybucji

Istnieją trzy strategie dystrybucji: strategia dystrybucji intensywnej, strategia dystrybucji selektywnej i strategia dystrybucji wyłącznej.

- Strategia dystrybucji intensywnej polega na oferowaniu produktu w jak największej liczbie punktów sprzedaży. Ten rodzaj strategii dystrybucji stosowany jest w wypadku produktów często kupowanych przez klientów (nabiał, pieczywo, gazety, bilety komunikacji miejskiej, itp.), którym zależy na tym aby ograniczyć czas przeznaczony na te zakupy. Punkty sprzedaży oferujące te produkty powinny być zawsze 'pod ręką'.
- Strategia dystrybucji selektywnej występuje, wówczas gdy określony produkt jest oferowany w ograniczonej liczbie miejsc. Strategia ta dotyczy tych towarów, do których sprzedaży muszą być stworzone odpowiednie warunki (np. meble, sprzęt gospodarstwa domowego, itp.). nabywca w związku z zakupem produktów jest gotów poświęcić więcej czasu, aby dokonać satysfakcjonującego go wyboru.

- Strategia dystrybucji wyłącznej ma miejsce, wówczas gdy na określonym terytorium sprzedaż jest prowadzona tylko przez jednego sprzedawcę. Jest ona stosowana w odniesieniu do tych produktów, które są rzadko nabywane przez klientów ( np. samochody). Dystrybucja wyłączna charakteryzuje się ścisłą współpracą pomiędzy uczestnikami kanału dystrybucji.


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Rodzaje (strategie) dystrybucji

Rodzaje (strategie) dystrybucji
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 105 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii