Rodzaje (strategie) dystrybucji
Istnieją trzy strategie dystrybucji: strategia dystrybucji intensywnej, strategia dystrybucji selektywnej i strategia dystrybucji wyłącznej.
- Strategia dystrybucji intensywnej polega na oferowaniu produktu w jak największej liczbie punktów sprzedaży. Ten rodzaj strategii dystrybucji stosowany jest w wypadku produktów często kupowanych przez klientów (nabiał, pieczywo, gazety, bilety komunikacji miejskiej, itp.), którym zależy na tym aby ograniczyć czas przeznaczony na te zakupy. Punkty sprzedaży oferujące te produkty powinny być zawsze 'pod ręką'.
- Strategia dystrybucji selektywnej występuje, wówczas gdy określony produkt jest oferowany w ograniczonej liczbie miejsc. Strategia ta dotyczy tych towarów, do których sprzedaży muszą być stworzone odpowiednie warunki (np. meble, sprzęt gospodarstwa domowego, itp.). nabywca w związku z zakupem produktów jest gotów poświęcić więcej czasu, aby dokonać satysfakcjonującego go wyboru.
- Strategia dystrybucji wyłącznej ma miejsce, wówczas gdy na określonym terytorium sprzedaż jest prowadzona tylko przez jednego sprzedawcę. Jest ona stosowana w odniesieniu do tych produktów, które są rzadko nabywane przez klientów ( np. samochody). Dystrybucja wyłączna charakteryzuje się ścisłą współpracą pomiędzy uczestnikami kanału dystrybucji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (3 stron A4)
2. (20 stron A4)
3. (11 stron A4)
4. (16 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (29 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (22 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.2 stron)
4. (1.1 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.9 stron)
9. (1.3 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Rodzaje (strategie) dystrybucji
Rodzaje (strategie) dystrybucji
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 99 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|