Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wykłady z badań marketingowych | prace magisterskie z marketingu | controlling operacyjny | prezentacje z mikroekonomii | marketing w Internecie | FCF | prace magisterskie z analizy finansowej | motywowanie |

Kanały dystrybucji

Można podzielić stosując różne kryteria:

- Ze względu na liczbę ogniw pośredniczących można mówić o kanałach długich i krótkich.
Kanał długi to taki, w którym liczna ogniw pośredniczących jest duża. Kanał krótki natomiast charakteryzuje się niewielką liczbą pośredników lub ich brakiem (kanał bezpośredni).

- Ze względu na liczbę pośredników na każdym szczeblu rozróżnia się kanały, w których stosuje się dystrybucję intensywną, selektywną i ekskluzywną. Dystrybucja intensywna oznacza, że na każdym szczeblu pośrednictwa jest jak największa liczba pośredników. Jej zadaniem jest stworzenie maksymalnych możliwości zwiększenia sprzedaży. Dystrybucja selektywna polega na doprowadzeniu produktów do konsumenta poprzez ograniczoną liczbę pośredników na poszczególnych szczeblach. Odnosi się to szczególnie do produktów o znanej marce. Natomiast dystrybucja wyłączna polega na sprzedaży produktów tylko przez jeden punkt sprzedaży na danym terenie.

- Ze względu na instytucjonalne wyodrębnienie podmiotów gospodarczych można spotkać się z kanałami konwencjonalnymi i kanałami zintegrowanymi pionowo. Kanały konwencjonalne tworzone są przez pośredników luźno ze sobą powiązanych, niejednokrotnie sporadycznie, a każde ogniwo jest finalnym odbiorcą wobec ogniwa poprzedzającego je. Kanały zintegrowane pionowo oznaczają, że pomiędzy ich uczestnikami dochodzi do systematycznej i stałej współpracy. Mogą one występować w trzech rodzajach: kanałów administrowanych, kontraktowych i korporacyjnych. Kanały administrowane powstają w wyniku nadrzędności ekonomicznej jednego ogniwa nad innymi. Nadal formalnie występuje niezależność prawna, ale podmiot nadrzędny jest koordynatem działań w kanale dystrybucji.

Kanały kontraktowe powstają w wyniku powiązania niezależnych podmiotów gospodarczych z pomocą umów zawieranych miedzy nimi. Mogą to być np. umowy zrzeszenia, spółki, franchisingu, komisu. Kanały koordynacyjne natomiast są tworzone wtedy, gdy kolejne szczeble pośrednictwa zostają podporządkowane ekonomicznie i prawnie jednemu kierownictwu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji ( bibliografia przypisy)
5 stron(-y)
Przykład procesu dystrybucji - dystrybucja na przykładzie Grupy Żywiec
9 stron(-y)
Dystrybucja na przykładzie PKN Orlen S.A. - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
48 stron(-y)
Proces dystrybucji
15 stron(-y)
Call Center jako kanał łączności z klientem banku - praca licencjacka ( przypisy)
75 stron(-y)
Test egzaminacyjny z marketingu - dystrybucja i sprzedaż
3 stron(-y)
Marketing mix - praca zaliczeniowa ( bibliografia przypisy)
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Kanały dystrybucji

Kanały dystrybucji
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 235 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2025 © ABC Ekonomii