Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prezentacje z analizy finansowej | wahania koniunkturalne | komunikacja werbalna | system motywacji | selekcja pracowników | opakowania | kontrola ryzyka | test |

Model DAGMAR

Akronim DAGMAR oznacza: Determining Advertising Goals, Measuring Advertising Effectiveness (określenie celów reklamy, pomiar efektywności reklamy).

Model DAGMAR zakłada dwa etapy oddziaływania reklamy:
Etap 1: Informacyjna rola reklamy: Nieświadomość - świadomość – zrozumienie
Etap 2: Perswazja - przekonanie – działanie

Metoda DAGMAR R.H.Colley'a opiera się na założeniu, że reklama jest jednym ze środków komunikowania się z nabywcą, zmieniającym poziomy świadomości istnienia produktu lub marki oraz wpływającymi na zmianę lub utrwalenie stosunku do produktu.

Colley w swoim modelu dzieli potencjalnych nabywców na pięć grup:
1) Nieświadomi - osoby nie słyszały o marce i produkcie
2) Świadomi - potencjalni nabywcy, wiedzą o istnieniu produktu, ale nie znają jego zalet i korzyści
3) Rozumiejący - osoby wiedzą o produkcie i jego cechach
4) Przekonani - świadomi wyższości tego produktu nad dobrami konkurencyjnymi i zamierzający w przyszłości dokonać zakupu
5) Aktywni nabywcy - osoby, które dokonały zakupu

W modelu tym ustala się jaki procent nabywców danego segmentu rynku można przyporządkować do każdej z tych grup. Im więcej osób znajduje się w grupie 4 i 5 tym reklama jest uważana za bardziej skuteczną.

Zalety modelu DARMAR: jasność, umożliwia identyfikację segmentu rynku, do którego kierowana jest oferta.
Wady modelu DAGMAR: wysokie koszty i pracochłonność.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Przywództwo
8 stron(-y)
Model ekonometryczny - stopa bezrobocia
20 stron(-y)
Przykładowy model ekonometryczny - liczba urodzeń
11 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Model DAGMAR

Model DAGMAR
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 115 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii