Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
algorytm transportowy | równowaga budżetowa | prezentacje z zarządzania strategicznego | dochody publiczne | zachowania konsumenta | fucje i przejęcia | rozmowa kwalifikacyjna | psychologia osobowości |

Publicity - definicja, cele, funkcje, wady i zalety

Publicity jest to uzyskanie rozgłosu, to forma promocji prowadzona poprzez emisje informacji przeznaczonych do rozpowszechnienia przez środki masowego przekazu w nadziei że będą one bezpłatnie opublikowane oraz zostaną zauważone przez docelowego odbiorcę.

Propaganda marketingowa obejmuje zarówno publiczne relacje przedsiębiorstwa jak i działania związane z tworzeniem rozgłosu.

Aby zapewnić prawidłowe relacje z otoczeniem należy przestrzegać następujących zasad:
- podkreślać długoletnie tradycje firmy
- stosować politykę otwartości wobec klienta
- dbać o odpowiedni poziom kwalifikacji i kultury pracowników
- zapewnić dobrą organizacje oraz porządek w firmie
- podtrzymywać stale kontakty z najważniejszymi klientami

Publicity jest to uzyskanie rozgłosu to forma promocji prowadzona poprzez emisje informacji przeznaczonych do rozpowszechnienia przez środki masowego przekazu w nadziei że będą one bezpłatnie opublikowane oraz zostaną zauważone przez docelowego odbiorcę; propaganda marketingowa obejmuje zarówno publiczne relacje przedsiębiorstwa jak i działania związane z tworzeniem rozgłosu.

Publicity to dziedzina związana z kreowaniem i budowaniem pozytywnego wizerunku organizacji w mediach oraz wśród różnych grup społecznych. Publicity ma na celu zwiększenie świadomości o organizacji, jej produktach lub usługach oraz budowanie dobrego wizerunku w oczach społeczeństwa. Poniżej przedstawiam definicję, cele, funkcje, wady i zalety publicity.

Najpopularniejsza definicja określa Publicity jako proces, w którym organizacja dąży do zdobycia pozytywnego wizerunku wśród różnych grup społecznych poprzez wykorzystanie mediów oraz innych narzędzi komunikacyjnych.

Cele publicity:
- Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji
- Zwiększenie świadomości o organizacji, jej produktach lub usługach
- Wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów lub innych grup społecznych
- Kreowanie dobrego wizerunku lidera branży
- Zyskanie zaufania społeczeństwa
- Promowanie marki i jej wartości

Funkcje publicity:
- Kreowanie pozytywnego wizerunku organizacji
- Tworzenie strategii komunikacyjnej
- Zarządzanie wizerunkiem organizacji
- Prowadzenie działań marketingowych w mediach
- Budowanie relacji z mediami
- Kreowanie kreatywnych treści i kampanii reklamowych

Wady publicity:
- Niekontrolowany przekaz - organizacja nie ma pełnej kontroli nad treścią publikowaną przez media
- Kosztowność działań w ramach publicity
- Trudność w pomiarze efektywności działań publicity
- Ryzyko negatywnych opinii lub informacji w mediach

Zalety publicity:
- Wzmacnianie pozytywnego wizerunku organizacji
- Zwiększenie świadomości o organizacji, jej produktach lub usługach
- Budowanie pozytywnych relacji z mediami i innymi grupami społecznymi
- Kreowanie zaangażowania społecznego wokół organizacji i jej działań
- Zyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku

Należałoby pamiętać, że publicity jest procesem ciągłym i wymaga odpowiedniej strategii, koordynacji działań oraz monitorowania skuteczności działań. Aby osiągnąć sukces w ramach działań publicity, organizacja powinna działać zgodnie z etycznymi zasadami oraz uwzględniać potrzeby i oczekiwania swoich klientów oraz innych grup społecznych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej ( przypisy)
26 stron(-y)
Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach
19 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Promocja jako element marketingu ( przypisy)
30 stron(-y)
Wykłady z marketingu - opracowanie
22 stron(-y)
Zagadnienia na egzamin z zarządzania i organizacji
145 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Publicity - definicja, cele, funkcje, wady i zalety

Publicity - definicja, cele, funkcje, wady i zalety
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 167 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii