Bezpośredni kanał dystrybucyji
Cechy:
- Pomiędzy wytwórcą a finalnym klientem nie ma żadnego pośredniego ogniwa (pośrednika)
- Producent, wytwórca, posiada więc pełną kontrolę nad procesami dystrybucji
- Producent realizuje pełną marżę handlową, czyli nie dzieli się marżą z pośrednikami, a więc udział producenta w cenie detalicznej równa się 100%
- Wielką jednak wadą kanału bezpośredniego jest fakt, iż producent może dziennie zrealizować kilkanaście lub najwyżej kilkadziesiąt drobnych transakcji, a więc dostarczyć swój produkt do bardzo ograniczonej liczby klientów, dlatego z kanałów bezpośrednich korzystają celnicy, ogrodnicy, rzemieślnicy i drobni producenci. Natomiast zaletą kanałów pośrednich jest to, że dzięki pośrednikom producent może zrealizować tysiące transakcji każdego dnia.
- Następną wadą kanałów bezpośrednich jest również to, że wytwórcy sami muszą wyszukiwać swoich klientów i sami muszą realizować wszystkie czynności marketingowe nie mając fachowego przygotowania.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (58 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (15 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (23 stron A4)
8. (12 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.8 stron)
3. (1.1 stron)
4. (0.9 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.2 stron)
8. (2.6 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.1 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Bezpośredni kanał dystrybucyji
Bezpośredni kanał dystrybucyji
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 154 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|