Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
ROS | łączenie przedsiębiorstw | strategia cenowa | metoda simplex | wykłady z ekonometrii | gospodarowanie kapitałem ludzkim | transformacja systemowa w Posce | stopa bezrobocia |

Bezpośredni kanał dystrybucyji

Cechy:

- Pomiędzy wytwórcą a finalnym klientem nie ma żadnego pośredniego ogniwa (pośrednika)
- Producent, wytwórca, posiada więc pełną kontrolę nad procesami dystrybucji
- Producent realizuje pełną marżę handlową, czyli nie dzieli się marżą z pośrednikami, a więc udział producenta w cenie detalicznej równa się 100%
- Wielką jednak wadą kanału bezpośredniego jest fakt, iż producent może dziennie zrealizować kilkanaście lub najwyżej kilkadziesiąt drobnych transakcji, a więc dostarczyć swój produkt do bardzo ograniczonej liczby klientów, dlatego z kanałów bezpośrednich korzystają celnicy, ogrodnicy, rzemieślnicy i drobni producenci. Natomiast zaletą kanałów pośrednich jest to, że dzięki pośrednikom producent może zrealizować tysiące transakcji każdego dnia.
- Następną wadą kanałów bezpośrednich jest również to, że wytwórcy sami muszą wyszukiwać swoich klientów i sami muszą realizować wszystkie czynności marketingowe nie mając fachowego przygotowania.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Test egzaminacyjny z marketingu - dystrybucja i sprzedaż
3 stron(-y)
Sprzedaż osobista
13 stron(-y)
Eurosystem logistyczny
31 stron(-y)
Komunikacja w przedsiębiorstwie ( bibliografia przypisy)
12 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Istota kanałów dystrybucji (0.6 stron)
2. Kanały dystrybucji w logistyce (0.8 stron)
3. Kanały dystrybucji (1.1 stron)
4. Dystrybucja jako element marketingu mix (0.9 stron)
5. Reklama konkurencyjna (0.2 stron)
6. Strategia popychania (0.2 stron)
7. Strategia ciągnięcia (0.2 stron)
8. Typy kanałów dystrybucji (2.6 stron)
9. System zarządzania (0.2 stron)
10. Marketing bezpośredni (0.1 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Bezpośredni kanał dystrybucyji

Bezpośredni kanał dystrybucyji
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 154 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii