Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Just in time | alianse strategiczne | kapitał w przedsiębiorstwie | wzory statystyczne | system motywacji | promocja | etapy analizy strategicznej | wykłady z geografii gospodarczej | historia myśli gospodarczej | nlp | użyteczność całkowita | teoria treści |

Dwusektorowe strategie konkurencji

Strategie konkurencji - ich istotą jest zdobycie i/lub utrzymanie zdobytej pozycji konkurencyjnej.

Wyróżnić możemy następujące strategie:

1) strategie walki konkurencyjnej – strategiczna konfrontacja, skupienie uwagi na konkurenta
- charakter defensywny
- charakter ofensywny

2) strategie ograniczania konkurencji – ograniczanie zakresu konkurowania przez zmowy, alianse strategiczne, kooperacje

3) strategie unikania konkurencji – lokowanie się w bezpiecznych sektorach rynku przez monopolistyczne praktyki, kryterium obszaru konkurencji
- strategia konkurencji czołowej – oznacza, że przedsiębiorstwo wchodzi do wszystkich ważnych segmentów rynku sektorowego. Celem jest zdobycie pozycji dominującej w sektorze, co daje trwałą przewagę konkurencyjną. Ta szczególna pozycja może być źródłem następujących efektów:
• firmy pełnią zazwyczaj rolę lidera sektorowego
• firmy pełnią rolę lidera jakościowego, technicznego, marketingowego
• posiadają one najlepsze stosunki z dostawcami, odbiorcami, bankami i innymi
Pozycja dominująca nie może być dla wszystkich. Inne firmy mogą posługiwać się strategią rzucającego wyzwania (dla firm z drugiego i trzeciego miejsca). Trzeba odszukać też przewagi, którymi nie dysponuje firma nr 1. Inną strategią jest strategia naśladownictwa – budowana jest na tych samych źródłach przewagi konkurencyjnej jak lider. Jest to strategia przeciw firmom trzecim, a nie przeciw liderowi.
- strategia niszy rynkowej (strategia koncentracji) – nisza może oznaczać asortyment, grupę klientów lub rynek w znaczeniu geograficznym, jest to strategia dla małych i średnich przedsiębiorstw, a warunki jej prowadzenia są następujące:
• nisza musi być dostatecznie wielka, by zapewnić rentowność przedsiębiorstwa
• powinna mieć tendencję wzrostową
• nie powinna mieć znaczenia strategicznego dla lidera
• nie powinny w niej działać inne przedsiębiorstwa
• przedsiębiorstwo powinno mieć dostateczne siły w celu jej chronienia

4) strategie ignorowania konkurencji (nieracjonalne)

Powyższe informacje to za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów. Są to m.in.: gotowe wykłady, prezentacje, analizy finansowe i biznes plany oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy:
Ilość stron
- Konkurencja rynkowa - referat 12
- Ściąga z marketingu 2 2
- Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego 17
- Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości 16
- Analiza rynku - zagadnienia 6
- Etyka w relacji z konkurencją 10
- Analiza marketingowa producenta kostki brukowej 37

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Dwusektorowe strategie konkurencji

Dwusektorowe strategie konkurencji
Ocena: 8.3 / 10
Liczba głosów: 7 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

Nowe artykuły: Artykuł 52 dla przyszłych biznesmenów | Zobacz też: Artykuł 61 przeczytany 688 razy