Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
konsument | szczeble zarządzania | plan strategiczny | rachunek zysków i strat | traktat z Maastricht | dochód narodowy | zarządzanie logistyką | zarządzanie przez wyjątki |

Dwusektorowe strategie konkurencji

Strategie konkurencji - ich istotą jest zdobycie i/lub utrzymanie zdobytej pozycji konkurencyjnej.

Wyróżnić możemy następujące strategie:

1) strategie walki konkurencyjnej – strategiczna konfrontacja, skupienie uwagi na konkurenta
- charakter defensywny
- charakter ofensywny

2) strategie ograniczania konkurencji – ograniczanie zakresu konkurowania przez zmowy, alianse strategiczne, kooperacje

3) strategie unikania konkurencji – lokowanie się w bezpiecznych sektorach rynku przez monopolistyczne praktyki, kryterium obszaru konkurencji
- strategia konkurencji czołowej – oznacza, że przedsiębiorstwo wchodzi do wszystkich ważnych segmentów rynku sektorowego. Celem jest zdobycie pozycji dominującej w sektorze, co daje trwałą przewagę konkurencyjną. Ta szczególna pozycja może być źródłem następujących efektów:
• firmy pełnią zazwyczaj rolę lidera sektorowego
• firmy pełnią rolę lidera jakościowego, technicznego, marketingowego
• posiadają one najlepsze stosunki z dostawcami, odbiorcami, bankami i innymi
Pozycja dominująca nie może być dla wszystkich. Inne firmy mogą posługiwać się strategią rzucającego wyzwania (dla firm z drugiego i trzeciego miejsca). Trzeba odszukać też przewagi, którymi nie dysponuje firma nr 1. Inną strategią jest strategia naśladownictwa – budowana jest na tych samych źródłach przewagi konkurencyjnej jak lider. Jest to strategia przeciw firmom trzecim, a nie przeciw liderowi.
- strategia niszy rynkowej (strategia koncentracji) – nisza może oznaczać asortyment, grupę klientów lub rynek w znaczeniu geograficznym, jest to strategia dla małych i średnich przedsiębiorstw, a warunki jej prowadzenia są następujące:
• nisza musi być dostatecznie wielka, by zapewnić rentowność przedsiębiorstwa
• powinna mieć tendencję wzrostową
• nie powinna mieć znaczenia strategicznego dla lidera
• nie powinny w niej działać inne przedsiębiorstwa
• przedsiębiorstwo powinno mieć dostateczne siły w celu jej chronienia

4) strategie ignorowania konkurencji (nieracjonalne)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Konkurencja rynkowa - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Ściąga z marketingu 2
2 stron(-y)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Analiza rynku - zagadnienia
6 stron(-y)
Etyka w relacji z konkurencją (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Analiza marketingowa producenta kostki brukowej (⭐bibliografia)
37 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Dwusektorowe strategie konkurencji

Dwusektorowe strategie konkurencji
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 43 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii