Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
Customer Relationship Management | bony skarbowe | geografia gospodarcza | matematyka ekonomiczna | analiza makrootoczenia | cele zarządzania | controlling operacyjny | franchising |

Etapy wprowadzania nowego produktu na rynek

Etapy wprowadzania nowego produktu na rynek to proces, który składa się z kilku kroków, które należy przejść, aby produkt mógł zostać wprowadzony na rynek.

Wśród etapów wprowadzania nowego produktu na rynek można wyróżnić:

- Generowanie pomysłów nowego produktu - etap ten polega na poszukiwaniu pomysłów na nowy produkt. Pomysły mogą pochodzić od pracowników, klientów, badań rynkowych lub innych źródeł.

- Ocena i selekcja pomysłów - etap ten polega na ocenie i wyborze najlepszych pomysłów. Pomysły są oceniane pod kątem ich atrakcyjności dla klientów, wykonalności technicznej i ekonomicznej.

- Opracowanie strategii marketingowej - na tym etapie określa się, jaka będzie strategia marketingowa dla nowego produktu. W tym celu określa się grupę docelową, cele marketingowe, sposób dystrybucji oraz strategię promocji.

- Analiza ekonomiczna i marketingowa - na tym etapie dokonuje się szczegółowej analizy ekonomicznej i marketingowej produktu. Analiza ta obejmuje badanie kosztów produkcji, przewidywanie zysków i rentowności, a także ocenę siły konkurencji.

- Opracowanie prototypu nowego produktu - na tym etapie tworzy się prototyp nowego produktu, który jest testowany w celu wykrycia wad i udoskonalenia.

- Testowanie rynku - na tym etapie testuje się produkt na rynku, aby zbadać reakcję klientów i uzyskać opinie o produkcie. W tym celu może zostać przeprowadzonych wiele różnych badań marketingowych, takich jak badania ankietowe, Focus Group Interview czyli czyli Zogniskowany Wywiad Grupowy, itp.

- Komercjalizacja - na tym etapie wprowadza się produkt na rynek. W ramach komercjalizacji podejmuje się działania związane z promocją, dystrybucją i sprzedażą produktu.

Reasumując: etapy wprowadzania nowego produktu na rynek obejmują generowanie pomysłów, selekcję pomysłów, opracowanie strategii marketingowej, analizę ekonomiczno-marketingową, opracowanie prototypu, testowanie rynku i komercjalizację. Każdy z tych etapów jest istotny dla sukcesu wprowadzenia nowego produktu na rynek.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wprowadzanie na rynek nowego produktu (etapy) (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Produkt - referat (⭐bibliografia)
36 stron(-y)
Innowacje w produkcji
16 stron(-y)
Plan marketingowy producenta napojów chłodzących
55 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Podstawy marketingu
22 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Cykl życia produktu - opracowanie (11 stron A4)
2. Podstawy marketingu (22 stron A4)
3. Atrybuty produktu (9 stron A4)
4. Ściąga z marketingu (2 stron A4)
5. Cykl życia produktu oraz bariery wejścia i wyjścia z sektora (14 stron A4)
6. Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych (16 stron A4)
7. Analiza sytuacji marketingowej (63 stron A4)
8. Analiza rynku opon (10 stron A4)
9. Zarządzanie marketingowe - opracowanie (20 stron A4)
10. Bezrobocie na rynku pracy (34 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Reklama produktu (0.2 stron)
2. Wprowadzenie nowego produktu na rynek (1.2 stron)
3. Rozwój produktu (0.1 stron)
4. Strategia rozwoju produktu (0.1 stron)
5. Reklama pionierska (0.7 stron)
6. Produkt markowy (0.5 stron)
7. Product Management (1.2 stron)
8. Cena w marketingu (0.9 stron)
9. Faza wzrostu (rozwoju) produktu (0.5 stron)
10. Strategia imitacji (0.6 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Etapy wprowadzania nowego produktu na rynek

Etapy wprowadzania nowego produktu na rynek
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 139 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii