Znaczenie marki
Marka wyróżnia produkty i usługi na rynku, identyfikując sprzedawcę lub producenta, objęta jest ochrona prawną w nieokreślonym czasie, a o jej wartości świadczy to, że potrafi być przedmiotem umowy np. franchisingu.
Marka:
– identyfikuje, podkreśla cechy/zalety produktu
- wskazuje na zbiór korzyści funkcjonalnych i emocjonalnych
- wskazuje na wartości poszukiwane przez nabywców
- reprezentuje konkretną kulturę techniczną
- sugeruje osobowość nabywcy towaru danej marki
- sugeruje rodzaj oraz typ klienta danego produktu
Najistotniejsze korzyści stosowania marek łączą się z łatwością identyfikacji produktu na rynku i z kreowaniem postawy przywiązania konsumentów do marki. Pozwala to między innymi utrzymywać odpowiednio wysoki poziom cen oraz ułatwia politykę penetracji rynku.
Najtrwalszym atrybutami marki są jej wartość, kultura oraz osobowość, które to określają główną istotę marki.
Marki nadawane są na ogół przez producentów, ale spotyka się również marki handlowe.
Philip Kotler wyróżnił 6 znaczeń marki:
1. Identyfikować cechy, zalety produktu
2. Wskazywać na wartości poszukiwane przez segment nabywców
3. Sugerować osobowość klienta nabywającego daną markę
4. Sugerować rodzaj typ użytkownika produktu
5. Wskazywać na zbiór korzyści, zarówno funkcjonalnych jak i emocjonalnych
6. Reprezentować określoną kulturę techniczna (IKEA)
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (82 stron A4)
2. (19 stron A4)
3. (72 stron A4)
4. (6 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (20 stron A4)
9. (58 stron A4)
10. (36 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.1 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Znaczenie marki
Znaczenie marki
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 191 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|