Istota reklamy
Z psychologicznego punktu widzenia przekaz reklamy polega na takim kształtowaniu informacji aby wykorzystując wiedzę o psychice i cechach odbiorcy można było wpływać na jego zachowanie i kierować jego postępowaniem.
Przekaz reklamowy jest jednak wrażliwy na zmiany postaw i kryteriów wartości obowiązujących w danym środowisku zewnętrznym. Najprościej mówiąc:
Reklama to INFORMACJA + PERSWAZJA
Reklama to suma ZŁUDZENIA i ZACHĘTY DO DZIAŁANIA
Reklama to forma przekazu, w którym można wyróżnić nadawcę, odbiorcę, sygnał zwany komunikatem reklamowym i medium przenoszące ten sygnał. W oparciu o informacyjny charakter reklamy można powiedzieć iż reklama jest ciągiem uporządkowanych sygnałów zmniejszających niepewność potencjalnego nabywcy co do cech produktu i zwiększających atrakcyjność produktu. Potencjalny nabywca opierając się na informacji reklamowej może kreować swoją własną wizję rzeczywistości.
Według definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, reklama jest wszelką płatną formą nieosobowego przedstawiania i popierania produktów, usług oraz idei przez określonego nadawcę.
Istotę reklamy można streścić do definicji sześciu elementów:
1. płatny przekaz informacji
2. nieosobowy
3. pochodzący od konkretnego nadawcy
4. posługujący się masowymi sposobami komunikowania
5. celem pozyskania przychylności, wywarcia wpływu pożądanych przez nadawcę
6. na adresatach, odbiorcach i publiczności
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (19 stron A4)
3. (5 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (30 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (100 stron A4)
10. (52 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.7 stron)
9. (0.6 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Istota reklamy
Istota reklamy
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 46 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|