Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
model ekonomiczny | eurodystrybucja | wydatki gminy | Adam Smith | badania ankietowe | działalność kredytowa | dochody gminy | hierarchia potrzeb Maslova |

Istota reklamy

Z psychologicznego punktu widzenia przekaz reklamy polega na takim kształtowaniu informacji aby wykorzystując wiedzę o psychice i cechach odbiorcy można było wpływać na jego zachowanie i kierować jego postępowaniem.

Przekaz reklamowy jest jednak wrażliwy na zmiany postaw i kryteriów wartości obowiązujących w danym środowisku zewnętrznym. Najprościej mówiąc:

Reklama to INFORMACJA + PERSWAZJA

Reklama to suma ZŁUDZENIA i ZACHĘTY DO DZIAŁANIA

Reklama to forma przekazu, w którym można wyróżnić nadawcę, odbiorcę, sygnał zwany komunikatem reklamowym i medium przenoszące ten sygnał. W oparciu o informacyjny charakter reklamy można powiedzieć iż reklama jest ciągiem uporządkowanych sygnałów zmniejszających niepewność potencjalnego nabywcy co do cech produktu i zwiększających atrakcyjność produktu. Potencjalny nabywca opierając się na informacji reklamowej może kreować swoją własną wizję rzeczywistości.

Według definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, reklama jest wszelką płatną formą nieosobowego przedstawiania i popierania produktów, usług oraz idei przez określonego nadawcę.

Istotę reklamy można streścić do definicji sześciu elementów:
1. płatny przekaz informacji
2. nieosobowy
3. pochodzący od konkretnego nadawcy
4. posługujący się masowymi sposobami komunikowania
5. celem pozyskania przychylności, wywarcia wpływu pożądanych przez nadawcę
6. na adresatach, odbiorcach i publiczności

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Proces tworzenia reklamy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
21 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Mechanizm wpływu reklamy na zachowania konsumenckie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Emocje w reklamie społecznej (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Emocje w reklamie społecznej (10 stron A4)
2. Cele i przekonania konsumenta (5 stron A4)
3. Modele zachowań konsumenta (9 stron A4)
4. Psychologia reklamy - referat (30 stron A4)
5. Reklama w Internecie (13 stron A4)
6. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
7. Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (28 stron A4)
8. Język reklamy - prezentacja (52 stron A4)
9. Psychologia reklamy - opracowanie (14 stron A4)
10. Sponsoring - referat (14 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Istota marki (0.6 stron)
2. Definicja reklamy (0.2 stron)
3. Wartość psychologicznie dodana (0.2 stron)
4. Typy reklamy (0.2 stron)
5. Reklama outdoor (0.4 stron)
6. Klasyfikacja reklamy (0.5 stron)
7. Cechy reklamy (0.1 stron)
8. Reklama - cechy i funkcje reklamy (0.2 stron)
9. Środki reklamy (0.4 stron)
10. Funkcje reklamy (0.7 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Reklama » Istota reklamy

Istota reklamy
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 35 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii