Klasyfikacja badań marketingowych
ze względu na czas trwania badania
Badania ciągłe są prowadzone na danej (lub podobnej) próbce przez pewien czas w sposób ciągły. W ten sposób mierzy się zmiany postaw czy zachowań. Przykładem badania ciągłego są pomiary telemetryczne oglądalności stacji telewizyjnych, gdzie badanie jest prowadzone przez z góry ustalony czas (na przykład rok) na wyselekcjonowanej próbce gospodarstw domowych.
Badania okresowe są prowadzone na danej (lub podobnej) próbce co pewien, z góry ustalony czas. W ten sposób można określić stopień reakcji na dany czynnik. Przykładem badania okresowego jest np. ankieta, dotycząca czytelnictwa gazet, prowadzona na tej samej (lub zbliżonej) próbce co trzy miesiące.
Badania ad hoc to pojedyncze badanie określonego zjawiska lub wielkości w danym momencie. Przykładem takiego badania jest jednorazowa ankieta telefoniczna na temat uczestnictwa w wyborach lub badanie konsumentów w supermarkecie pod kątem wprowadzonego właśnie do sprzedaży towaru.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (34 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (10 stron A4)
8. (28 stron A4)
9. (21 stron A4)
10. (9 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.3 stron)
3. (1.4 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.1 stron)
7. (1 stron)
8. (0.1 stron)
9. (1.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Klasyfikacja badań marketingowych
Klasyfikacja badań marketingowych
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 180 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|