Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
mierniki wzrostu gospodarczego | system motywacji | 7W | wprowadzenie na rynek nowego produktu | public relations | techniki projekcyjne | analiza rentowności | analiza rachunku zysków i strat |

Klasyfikacja badań marketingowych

ze względu na czas trwania badania

Badania ciągłe są prowadzone na danej (lub podobnej) próbce przez pewien czas w sposób ciągły. W ten sposób mierzy się zmiany postaw czy zachowań. Przykładem badania ciągłego są pomiary telemetryczne oglądalności stacji telewizyjnych, gdzie badanie jest prowadzone przez z góry ustalony czas (na przykład rok) na wyselekcjonowanej próbce gospodarstw domowych.

Badania okresowe są prowadzone na danej (lub podobnej) próbce co pewien, z góry ustalony czas. W ten sposób można określić stopień reakcji na dany czynnik. Przykładem badania okresowego jest np. ankieta, dotycząca czytelnictwa gazet, prowadzona na tej samej (lub zbliżonej) próbce co trzy miesiące.

Badania ad hoc to pojedyncze badanie określonego zjawiska lub wielkości w danym momencie. Przykładem takiego badania jest jednorazowa ankieta telefoniczna na temat uczestnictwa w wyborach lub badanie konsumentów w supermarkecie pod kątem wprowadzonego właśnie do sprzedaży towaru.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Metody prezentacji i oceny badania marketingowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Marketingowy system informacji - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Badania marketingowe jako system informacji o rynku (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Badania marketingowe - pytania egzaminacyjne (test)
11 stron(-y)
Ankieta
11 stron(-y)
Badania marketingowe w Internecie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Klasyfikacja badań marketingowych

Klasyfikacja badań marketingowych
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 180 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii