Zasady i funkcje public relations
Z zestawu celów działalności w zakresie public relations można określić podstawowe funkcje tego elementu promocji przedsiębiorstwa.
Podstawowe funkcje public relations
• informacyjna – polegającą na pośredniczeniu w przekazywaniu informacji do wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa;
• organizowania i kształtowania kontaktów – polegającą na nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów z elementami otoczenia firmy;
• tworzenia wizerunku firmy – budowa, zmiana lub utrzymywanie pozytywnych wrażeń o firmie;
• harmonizująca – polegającą na przyczynieniu się do harmonizacji stosunków społecznych i gospodarczych wewnątrz i zewnątrz firmy;
• stabilizująca – polegającą na podnoszeniu odporności przedsiębiorstwa na sytuacje kryzysowe dzięki stabilnym stosunkom z publicznością;
• aktywizująca sprzedaż – dynamizowanie sprzedaży w oparciu o uznanie i pozytywny wizerunek;
• reprezentacji – polegającą na tworzeniu warunków do reprezentowania organów władz firmy i ich decyzji;
• kontynuacji – polegającą na stymulowaniu jednolitego kierunku działania firmy i ochronie jej tożsamości.
Funkcje te są zróżnicowane w wymiarze czasowym i z tego względu można je podzielić na taktyczne (operacyjne) – zmierzające do stymulowania sprzedaży w krótkich okresach czasowych, oraz strategiczne – mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy w dłuższym okresie czasu.
Realizacja przez public relations swych funkcji wymaga jednak sformułowania kilku zasad, w oparciu o które będą kształtowane stosunki przedsiębiorstwa z publicznością.
Podstawowe zasady public relations
• wiarygodność przekazu;
• otwartość i gotowość do udzielenia informacji;
• atrakcyjność i oryginalność działań;
• życzliwość, takt i kultura w stosunkach osobistych;
• ciągłość i konsekwencja w działaniu;
• profesjonalizm – zarówno na etapie projektowania działań jak i na etapie ich realizacji.
Firma, która nie przestrzega tych zasad przy realizacji swych działań, zamiast osiągnięcia efektu pozytywnego może spotkać się z efektem negatywnym. Nikogo nie interesuje przekaz nieprawdziwy lub mało oryginalny, zaś jeżeli specjalista ds. public relations nie dysponuje kulturą, taktem i cechuje go brak profesjonalizmu, to rychło może zostać odrzucony przez środki masowego przekazu jako nieciekawy i niewiarygodny partner.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (20 stron A4)
3. (23 stron A4)
4. (58 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (69 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (100 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.2 stron)
5. (1.4 stron)
6. (1 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.2 stron)
9. (2.1 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Public relations » Zasady i funkcje public relations
Zasady i funkcje public relations
Ocena: 8.6 / 10 Liczba głosów: 13 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|