Znaczenie cyklu życia produktu
Analiza cyklu życia produktu jest jedną z zasadniczych metod pozwalających właściwie kształtować marketingową strategię produktu. Pozwala na programowanie innowacji, a także na zaplanowanie właściwego programu asortymentowego w działaniu firmy.
Rozeznanie fazy cyklu życia, w której znajduje się produkt, pozwala firmie oddziaływać na cykl życia i przedłużać korzystne dla firmy jego fazy.
Pozwala także na przewidywanie poziomu sprzedaży w przyszłości, co zmniejsza poziom ryzyka działania na konkurencyjnym rynku.
Dbające o swą przyszłość i zyski przedsiębiorstwo musi dysponować programem asortymentowym, obejmującym produkty znajdujące się w fazie zapewniającej firmie rozwój i stosowny zysk. Marketingowa strategia produktu powinna określać pożądaną długość trwania poszczególnych faz życia wraz z określeniem produkcji i sprzedaży w każdej fazie oraz z właściwym zastosowaniem zróżnicowanych instrumentów marketingu.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (24 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (5 stron A4)
6. (36 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (46 stron A4)
10. (63 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (1 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Znaczenie cyklu życia produktu
Znaczenie cyklu życia produktu
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 191 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|