Adaptacja produktu
Adaptacja może dotyczyć różnych elementów produktu:
- opakowania, np. w Afryce można jeszcze kupować papierosy na sztuki i opakowanie musi być przystosowane. Coca-Cola wycofała z Hiszpanii butelki dwulitrowe, ponieważ rozmiarem nie odpowiadały lodówkom większości klientów. Samo opakowanie może być dla nabywców o niskich dochodach motywem zakupu lub jednym z czynników sprzyjających zakupowi;
- rozmiaru, np. Philips dostosował rozmiar młynków do kawy i lodówek do wielkości japońskich mieszkań i kuchni. Firma Campbell sprzedaje w Meksyku gotowe zupy w puszkach o porcjach dla 4-5 osób, ponieważ rodziny w Meksyku są zazwyczaj liczne. W europie sprzedaje natomiast zupy w opakowaniu dla dwóch osób;
- kolor, np. w większości krajów czarny jest kolorem żałobnym, ale w Chinach tym kolorem jest biały. W Azji Południowo-Wschodniej żółty kolor zębów jest oznaką prestiżu społecznego i sprzedaż tam pasty do zębów wybielającej byłaby działaniem bezsensownym;
- symbolu produktu, np. w niektórych krajach azjatyckich stosowanie zwierząt jako symbolu jest nieopłacalne, ponieważ zwierzęta uważa się tam za niższy szczebel kreacji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (36 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (7 stron A4)
4. (8 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (17 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.1 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.8 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Adaptacja produktu
Adaptacja produktu
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 222 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|