Cechy segmentacji rynku
Prawidłowo wyodrębniony segment rynku powinien spełniać kryteria:
- Mierzalności – możliwość uzyskania informacji o cechach danej grupy konsumentów, które odróżniają ją od innych grup;
- Pojemności – powinien być dostatecznie rozległy, aby umożliwić stosowanie specyficznej strategii marketingowej;
- Wrażliwości – powinien stwarzać szanse oczekiwanej relacji konsumentów na nakierowane na nich instrumenty marketingu;
- Dostępności – powinien być dostępny dla firmy, a ściślej dla jej produktów, poprzez wykorzystanie istniejących kanałów komunikacyjnych i dystrybucji;
- Trwałości – powinien umożliwiać opłacalną działalność rynkową przez określony czas
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (37 stron A4)
5. (63 stron A4)
6. (77 stron A4)
7. (2 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (22 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.5 stron)
6. (1.2 stron)
7. (0.6 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (1.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza rynku » Cechy segmentacji rynku
Cechy segmentacji rynku
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 245 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|