Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
mix marketingowy | Bank Światowy | John Maynard Keynes | public relations | planowanie zasobów przedsiębiorstwa | cashflow | ankieta | rachunek kosztów zmiennych |

Osobowość marki

Osobowość marki to cecha, która pozwala nam traktować markę jak osobę, z własną charakterystyką i stylem zachowania. To jak marka jest postrzegana przez konsumentów, jakie wartości reprezentuje oraz jakim stylem komunikuje się z rynkiem.

Osobowość marki to zbiór cech, które klienci przypisują danej marce i które wpływają na ich postrzeganie i wybór produktów tej marki. Jest to wizerunek marki w oczach konsumentów, który może być ukształtowany przez elementy takie jak logo, opakowanie, reklama, jakość produktów i relacje z klientami.

Osobowość marki to symboliczne znaczenie marki, które przekracza funkcjonalne cechy produktów i łączy je z aspiracjami, emocjami i wartościami konsumentów. Jest to sposób, w jaki marka buduje i utrzymuje swoją tożsamość i relacje z klientami.

Marką o silnej osobowości jest na przykład Apple, która kojarzona jest z innowacyjnością i minimalizmem. Marka ta kreuje wizerunek prestiżowy i skupia się na jakości swoich produktów.

Innym przykładem może być Coca Cola, która jest postrzegana jako przyjazna i radosna, a jej wizerunek budowany jest poprzez kampanie reklamowe, które promują pozytywne wartości życiowe i kulturowe.

Osobowość marki może być mierzona za pomocą testów psychometrycznych takich jak np.: skala Aakera. Metoda ta opiera się na wyodrębnieniu pięciu głównych wymiarów osobowości marki, które są mierzone poprzez skale oceniania.

Przykłady marek i ich osobowości:
- Nike - nieustraszenie, zdeterminowanie, sportowy styl życia,
- BMW - prestiż, elegancja, sportowy styl jazdy,
- Google - nowoczesność, innowacyjność, niekonwencjonalność,
- McDonald's - zabawa, radość, bezpretensjonalność,
- Harley Davidson - wolność, bunt, niezależność,
- Red Bull - energia, ekstremalne sporty, radość z życia,
- Chanel - elegancja, prestiż, francuski styl,
- Airbnb - spontaniczność, przygoda, kreatywność.

Dzięki silnej osobowości marki klienci identyfikują się z daną marką, a także tworzą z nią emocjonalne połączenie. To z kolei prowadzi do lojalności wobec marki i częstszych zakupów jej produktów czy korzystania z jej usług.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Marka produktu turystycznego - prezentacja
17 stron(-y)
Socjologia pracy - opracowanie
10 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Strategia marki (6 stron A4)
2. Zarządzanie marką - prezentacja (19 stron A4)
3. Lojalność wobec marki (7 stron A4)
4. Istota marki - prezentacja (72 stron A4)
5. Atrybuty produktu (9 stron A4)
6. Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (82 stron A4)
7. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
8. Reklama - referat (14 stron A4)
9. Psychologia osobowości - referat (12 stron A4)
10. Sponsoring sportowy (20 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Wizerunek marki - brand image (0.3 stron)
2. Znaczenia marki (0.1 stron)
3. Znaczenie marki (0.8 stron)
4. Osobowość społeczna (0.6 stron)
5. Postawa wobec marki - brand attitude (0.2 stron)
6. Pozycja marki (0.1 stron)
7. Proces tworzenia marki (0.2 stron)
8. Wartość psychologicznie dodana (0.2 stron)
9. Korzyści marki (brand benefits) (0.3 stron)
10. Tożsamość marki - (brand identity) (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Osobowość marki

Osobowość marki
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 23 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii