Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
strategie marki | rodzaje bezrobocia | oligopol | wzory statystyczne | marketing bezpośredni | list zastawny | reengineering | wartość przyszła |

Typy innowacji

Wyróżniamy m.in.

Innowacje radykalne to zupełnie nowe produkty lub technologie, które w sposób całkowity zastępują produkty stosowane wcześniej w danej dziedzinie. Wprowadzenie na rynek takich innowacji doprowadza do głębokich przeobrażeń struktury konkurencyjności w danej branży.  

Innowacje stopniowe wiążą się przede wszystkim z modyfikacją istniejącego już produktu, usługi lub technologii. Ten rodzaj innowacji jest znacznie bezpieczniejszy od innowacji radykalnych, ale jednocześnie mniej dochodowy i spektakularny.

Innowacje techniczne to zmiany wyglądu fizycznego produktu lub usługi, parametrów osiągnięć lub procesów produkcyjnych.

Innowacje produktowe to zmiany fizycznej charakterystyki osiągów istniejących produktów i usług albo tworzenie całkowicie nowych produktów i usług.

Innowacje procesowe to zmiany w sposobie wytwarzania, tworzenia lub dystrybucji produktów i usług, albo też nowy sposób wytwarzania danego produktu lub prowadzenia usług, czy dystrybucji produktów.

Innowacje kierownicze wiążą się głównie ze zmianami w procesach kierowania firmą, czyli polegają na wprowadzenia nowych sposobów zarządzania dystrybucją, jakością czy logistyką, co w rezultacie prowadzi do lepszego zaspokajania potrzeb klientów i ugruntowania pozycji rynkowej firmy. Często innowacja kierownicza umożliwia uratowanie przedsiębiorstwa przed bankructwem, gdyż źle zarządzana firma przegrywa z konkurencją, mimo wytwarzania zupełnie dobrego produktu.

Innowacje strategiczne wiążą się z długofalowymi działaniami innowacyjnymi, mającymi istotny wpływ na dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

Innowacje taktyczne to wszelkie działania bieżące dążące do ulepszenia metod produkcji, jak i samego produktu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Innowacje w produkcji
16 stron(-y)
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Działalność innowacyjna w firmie
18 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Struktury organizacyjne - ich typy, cechy, zalety i wady
12 stron(-y)
Amortyzacja - metody amortyzacji z wyjaśnieniem
5 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Typy reklamy (0.2 stron)
2. Zarządzanie innowacyjne (0.2 stron)
3. Strategia powolnej innowacji (0.3 stron)
4. Trzy podstawowe typy kierowników (0.6 stron)
5. Typy kultury organizacyjnej wg Rogera Harrisona (0.6 stron)
6. Kariera (0.2 stron)
7. Działania marketingowe (0.3 stron)
8. Typy i formy franchisingu (0.2 stron)
9. Rodzaje innowacji (0.6 stron)
10. Wnioskowanie statystyczne (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Typy innowacji

Typy innowacji
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 119 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii