Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marketing w Internecie | wprowadzenie nowego produktu na rynek | linia budżetowa | mierniki gospodarcze | wizja | analiza FMEA | zdolność kredytowa | makroekonomia |

Wpływ strategii organizacyjnej na strategię wynagrodzeń

Termin strategia organizacyjna jest rozmaicie rozumiany. W ujęciu bardziej tradycyjnym jest to skuteczny program działania w dłuższym czasie, w którym bierze się pod uwagę przewidywane zmiany w otoczeniu, a także przewidywane zmiany wewnętrzne w zasobach i warunkach działania przedsiębiorstw. Program jest formułowany dla każdego obszaru działania organizacji i koordynacje różne funkcje, jakie ona pełni.

Współcześnie mianem strategii organizacyjnej określa się celem organizacji, których osiąganie służy pomnażaniu wartości dla klienta i powiększaniu przewagi konkurencyjnej, oraz sposoby osiągania tych celów. Często zwraca się uwagę na konieczność pomnażania wartości dla tzw. interesariuszy (stakeholders), a więc głównie właścicieli (kierownictwa), akcjonariuszy i pracowników. Akcentowanie wartości dla udziałowców unaocznia, że w ostatecznym rachunku chodzi o klientów, bez których firma traci sens swego istnienia. Odzwierciedla też szerokie rozumienie terminu klient: klient wewnętrzny, czyli pracownik, oraz klient zewnętrzny – nabywca produktów i usług, również akcjonariusz nie będący pracownikiem firmy.

Strategia powinna być znana pracownikom i akceptowana przez nich. Jest to ważny warunek jej skuteczności. Strategie całych organizacji i ich wewnętrznych jednostek (jednostek biznesu) mogą się istotnie różnić ze względu na fazę cyklu rozwojowego produktu czy inne czynniki. Dlatego też, obok ogólnej ramowej strategii organizacji jako całości, opracowuje się strategie dla poszczególnych jednostek biznesu oraz funkcjonalnych obszarów działalności, np. dla zarządzania zasobami ludzkimi, finansów, marketingu.

W konstruowaniu strategii wynagrodzeń dla organizacji i jej jednostek wewnętrznych bardzo użyteczna jest analiza wpływu pozycji rynko¬wej i potencjału organizacji (jednostki biznesu), czyli zdolności do pomnażania wartości, oraz fazy cyklu rozwojowego firmy (jednostki biznesu) lub produktu.
Osobną sprawą jest ocena potencjału rozwojowego i zdolność pomnażania wartości przez grupy pracownicze lub pojedynczych pracowników, niezbędna przy konstruowaniu indywidualnego lub grupowego pakietu wynagrodzeń.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Kryteria wynagradzania (⭐bibliografia)
9 stron(-y)
Kultura organizacji - referat (⭐bibliografia)
17 stron(-y)
Sprzedaż osobista
13 stron(-y)
Marketing przemysłowy - opracowanie
26 stron(-y)
Plan marketingowy dystrybutora osprzętu elektrycznego
9 stron(-y)
Struktura organizacyjna firmy
17 stron(-y)
Zarządzanie zmianami organizacyjnymi (⭐bibliografia)
15 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Wpływ strategii organizacyjnej na strategię wynagrodzeń

Wpływ strategii organizacyjnej na strategię wynagrodzeń
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 77 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii