Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Zjawisko stabilizacji wizerunku (image) przedsiębiorstwa

Jest to utrzymywanie się dotychczasowego jego stanu pomimo zmiany stanu czynników, które w przeszłości ukształtowały ów wizerunek. Stabilizacja złego wizerunku mimo, że organizacja poczyniła pewne wysiłki by go zmienić, jest dla niej wielce niekorzystna. W innej sytuacji jest organizacja, która  (nie zasłużenie) wykorzystuje pozytywne skutki dobrego wizerunku ukształtowanego w przeszłości mając ku temu wówczas obiektywne podstawy. Niekiedy trzeba bardzo silnych bodźców by zmienić dotychczasowy obraz, ponieważ odbiorcy nie przyjmują łatwo lub wcale informacji, które przekreśliłyby lub zakłóciły ich dotychczasowe opinie, oceny, sposoby patrzenia na coś, ich stosunek emocjonalny do czegoś. Zmiana wizerunku wymaga na ogół dłuższego czasu.

Znane jest powiedzenie, że: potrzeba lat by zbudować dobrą reputację, a tylko moment by ja stracić.

Wizerunek organizacji pozycjonuje ją na mapie społecznej percepcji, staje się ważnym atutem w konkurencji oraz istotnym czynnikiem kształtowania stosunków publicznych. Jest wizerunkiem zarządzania przez cele i uprawianiem wewnętrznego marketingu, zakładającego, że chcąc efektywnie sprzedawać produkty konsumentom organizacja musi motywować do stosownego działania otoczenie wewnętrzne. Pracownicy postrzegają interesy firmy jako własne, są bardziej skłonni do przyjmowania dodatkowych obowiązków. Personel traktuje reputację organizacji

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Public relations - opracowanie 22
- Atrybuty produktu 9
- Funkcje i rola marketingu politycznego w wyborach 19
- Budowanie marki produktu 21
- Strategia marki 6
- Reklama - referat 14
- Potrzeby ludzkie i ich zaspokajanie - referat 7

Jesteś tutaj: ABC Ekonomii » Marketing » Zjawisko stabilizacji wizerunku (image) przedsiębiorstwa



Definicja: Zjawisko stabilizacji wizerunku (image) przedsiębiorstwa
Ocena: 8.8/10
Liczba głosów: 2

Zaloguj się, aby zagłosować