Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
public relations | zadania z rozwiązaniami | marketing wyborczy | marketing internetowy | wykłady z zarządzania zasobami ludzkimi | finanse publiczne | przykładowe biznes plany | dźwignia finansowa |

Nowe marki

Nowe marki

Strategia nowych marek znajduje zastosowanie wtedy, gdy firma zamierzająca wprowadzić na rynek nowy produkt dojdzie do wniosku, że żadna ze stosowanych przez nią dotychczas marek nie jest dla tego wyrobu odpowiednia. Jeżeli firma kojarząca się konsumentom z pewną konkretną rodziną produktów zdecydowałaby się na wprowadzenie na rynek produktu o zupełnie odmiennych cechach użytkowych, nie nazwie go raczej tą samą marką, gdyż mogłoby to zaszkodzić rozpoznawalności marki, a nie pomogłoby w sprzedaży nowego produktu, gdyż wywoływałoby u konsumentów niezamierzone skojarzenia. W takiej sytuacji firma odniesie większe korzyści, jeżeli zdecyduje się na zastosowanie nowej marki. Nowe marki wprowadzane są przez producentów również wtedy, gdy analizując pozycję istniejących marek dojdą  do wniosku, że tracą one na znaczeniu i zmniejsza się ich siła motywująca konsumentów do nabywania towarów nimi oznaczonych.

Rozważając decyzję, czy zastosować dla nowego produktu dotychczasową markę, czy też wprowadzić go pod marką nową, producent powinien zastanowić się, zastosowanie którego wariantu przyniesie mu więcej korzyści. Musi sformułować założenia dotyczące rozmiarów przedsięwzięcia, czasu jego trwania, rozważyć kwestię, czy istnieje ryzyko niepowodzenia produktu, co mogłoby zaszkodzić w przypadku nadania mu istniejącej marki.

Z drugiej strony może być tak, że produkt potrzebuje dotychczasowej marki, aby mógł dotrzeć do kanałów dystrybucji i zaistnieć na rynku. Tworzenie nowej marki jest celowe tylko wtedy, gdy istnieje duże prawdopodobieństwo, że osiągane z tego tytułu zyski pokryją koszty budowania wizerunku nowej marki. Proces budowania image nowej marki i osiągnięcie jej rozpoznawalności wymaga zaangażowania ogromnych środków finansowych.

Według Kotlera koszt wprowadzenia na amerykański rynek dóbr konsumpcyjnych nowej marki może wynosić od 50 do 100 mln USD.


Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategia marki
6 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Lojalność wobec marki (7 stron A4)
2. Istota marki - prezentacja (72 stron A4)
3. Atrybuty produktu (9 stron A4)
4. Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (82 stron A4)
5. Marketing mix - prezentacja (58 stron A4)
6. Marka produktu turystycznego - prezentacja (17 stron A4)
7. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
8. Reklama - referat (14 stron A4)
9. Sponsoring sportowy (20 stron A4)
10. Produkt - referat (36 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Strategie marki (0.3 stron)
2. Postawa wobec marki - brand attitude (0.2 stron)
3. Pozycja marki (0.1 stron)
4. Strategia rozszerzania marki (1 stron)
5. Proces tworzenia marki (0.2 stron)
6. Wartość psychologicznie dodana (0.2 stron)
7. Wizerunek marki - brand image (0.3 stron)
8. Strategie marki wg Philipa Kotlera (0.8 stron)
9. Korzyści marki (brand benefits) (0.3 stron)
10. Tożsamość marki - (brand identity) (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Nowe marki

Nowe marki
Ocena: 9.3 / 10
Liczba głosów: 147 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii