Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
MIRR | geografia ekonomiczna | sponsoring | krańcowa stopa substytucji | TQM | zarządzanie majątkiem obrotowym | zarządzanie zapasami | makrootoczenie |

Opakowanie jako element produktu mix

Ustalając opakowanie produktu dla rynków zagranicznych należy wziąć pod uwagę:

1. Klimat, jakość dróg i długość okresu dystrybucji, które to czynniki mogą wymagać mocniejszego bądź droższego opakowania. Wiele przedsiębiorstw krajów wysoko rozwiniętych sprzedając artykuły żywnościowe do krajów tropikalnych pakuje je próżniowo do puszek, podczas gdy na własnym rynku sprzedaje je w plastikowych opakowaniach.

2. W państwach o niskich dochodach opakowanie jednostkowe powinno mieć mniejszy rozmiar niż w Europie. Z tego samego powodu opakowanie może jednak być także dużo większe, ponieważ jego zawartość jest sprzedawana w mniejszych jednostkach w danym kraju. Na przykład na rynkach afrykańskich można kupić papierosy na sztuki, na Haiti pasta pomidorowa jest nabywana przez sprzedawców w galonach i sprzedawana 'na łyżki'.

3. Wiele państw o niskich dochodach preferuje opakowanie zdatne do wielokrotnego użytku. Przypomnieć tu można przykład preferowania metalowych puszek jako opakowań jednostkowych holenderskiego mleka w proszku sprzedawanego w Afryce.

4. Aspekty ekologiczne. W wielu państwach, m.in. w Holandii z powodów ekologicznych towary w blaszanych pojemnikach w aerozolu z freonem nie spotykają się z popytem konsumentów.

5. Potrzeby sprzedawców detalicznych. Mały sklep z artykułami mleczarskimi w Lizbonie nie będzie w stanie odebrać pełnej palety mleka, tak jak robi to holenderski supermarket.

Kolor opakowania i etykiety, jak i preferowane kolory są bardzo mocno związane z kulturą Ogólnie bezpiecznie mogą być używane kolory flagi narodowej danego państwa.

Drażliwym problemem mogą stać się symbole. Zróżnicowanie językowe jest oczywiste. W wielu krajach napisy na etykietach muszą być w języku urzędowym. Kraje takie jak Belgia, Szwajcaria i Kanada wymagają etykiet kilkujęzycznych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Produkt - referat (⭐bibliografia)
36 stron(-y)
Cena w ujęciu marketingowym - referat (⭐bibliografia)
24 stron(-y)
Marketing i jego elementy
14 stron(-y)
Ściąga z marketingu
2 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Opakowanie jako element produktu mix

Opakowanie jako element produktu mix
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 120 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii