Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kryzys gospodarczy | style kierowania | wpływ reklamy | analiza progu rentowności | monetaryzm | analiza mikroekonomiczna | franczyza | wizja |

Adaptacja produktu

Adaptacja może dotyczyć różnych elementów produktu:

- opakowania, np. w Afryce można jeszcze kupować papierosy na sztuki i opakowanie musi być przystosowane. Coca-Cola wycofała z Hiszpanii butelki dwulitrowe, ponieważ rozmiarem nie odpowiadały lodówkom większości klientów. Samo opakowanie może być dla nabywców o niskich dochodach motywem zakupu lub jednym z czynników sprzyjających zakupowi;

- rozmiaru, np. Philips dostosował rozmiar młynków do kawy i lodówek do wielkości japońskich mieszkań i kuchni. Firma Campbell sprzedaje w Meksyku gotowe zupy w puszkach o porcjach dla 4-5 osób, ponieważ rodziny w Meksyku są zazwyczaj liczne. W europie sprzedaje natomiast zupy w opakowaniu dla dwóch osób;

- kolor, np. w większości krajów czarny jest kolorem żałobnym, ale w Chinach tym kolorem jest biały. W Azji Południowo-Wschodniej żółty kolor zębów jest oznaką prestiżu społecznego i sprzedaż tam pasty do zębów wybielającej byłaby działaniem bezsensownym;

- symbolu produktu, np. w niektórych krajach azjatyckich stosowanie zwierząt jako symbolu jest nieopłacalne, ponieważ zwierzęta uważa się tam za niższy szczebel kreacji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z marketingu międzynarodowego
29 stron(-y)
Wprowadzanie na rynek nowego produktu (etapy) (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Produkt - referat (⭐bibliografia)
36 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu
7 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Adaptacja produktu

Adaptacja produktu
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 222 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii