Faza dojrzałości produktu
Cechy:
a) W tej fazie produkt nowy lub zmodernizowany osiąga maksymalny poziom sprzedaży, czyli wielkość sprzedaży osiąga swoje apogeum.
b) Udział produktu w rynku jest największy i osiąga także swój maksymalny poziom
c) Tempo przyrostu sprzedaży jest bardzo niskie, zbliżone do zera, pod koniec fazy dojrzałości
d) Rynek nowym lub zmodernizowanym produktem jest rynkiem nasyconym i nie można już powiększyć wolumenu sprzedaży
e) Klientami nabywającymi ten produkt jest tak zwana późna większość, czyli późni naśladowcy
f) Na rynku pojawia się coraz więcej substytutów oferowanych przez konkurentów, w związku z tym firma powinna myśleć o przedłużaniu fazy dojrzałości poprzez urozmaicenie gramatury produktu, opakowania, różnicowanie produktu pod względem zastosowania itd. Faza dojrzałości jest bowiem najbardziej pożądaną fazą przez producentów, gdyż w tej fazie firma generuje największe dochody, dzięki czemu może finansować rozwój innych produktów będących w fazie narodzin czy też plasowania. Tak więc produkty w fazie dojrzałości powinny zarobić na rozwój firmy i na finansowanie strategii marketingowych.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (56 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (36 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (7 stron A4)
7. (8 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (24 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Faza dojrzałości produktu
Faza dojrzałości produktu
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 137 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|