Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
negocjacje zbiorowe | zarządzanie zmianami | wskaźniki du Ponta | model kapitału ludzkiego | zarządzanie strategiczne | dystrybucja | analiza konkurencji | autokorelacja składnika losowego |

Faza dojrzałości produktu

Cechy:

a) W tej fazie produkt nowy lub zmodernizowany osiąga maksymalny poziom sprzedaży, czyli wielkość sprzedaży osiąga swoje apogeum.
b) Udział produktu w rynku jest największy i osiąga także swój maksymalny poziom
c) Tempo przyrostu sprzedaży jest bardzo niskie, zbliżone do zera, pod koniec fazy dojrzałości
d) Rynek nowym lub zmodernizowanym produktem jest rynkiem nasyconym i nie można już powiększyć wolumenu sprzedaży
e) Klientami nabywającymi ten produkt jest tak zwana późna większość, czyli późni naśladowcy
f) Na rynku pojawia się coraz więcej substytutów oferowanych przez konkurentów, w związku z tym firma powinna myśleć o przedłużaniu fazy dojrzałości poprzez urozmaicenie gramatury produktu, opakowania, różnicowanie produktu pod względem zastosowania itd. Faza dojrzałości jest bowiem najbardziej pożądaną fazą przez producentów, gdyż w tej fazie firma generuje największe dochody, dzięki czemu może finansować rozwój innych produktów będących w fazie narodzin czy też plasowania. Tak więc produkty w fazie dojrzałości powinny zarobić na rozwój firmy i na finansowanie strategii marketingowych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza rynku opon
10 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Cykl życia produktu oraz bariery wejścia i wyjścia z sektora ( bibliografia)
14 stron(-y)
Analiza ekonomiczna salonu samochodowego (autosalonu) Toyota
28 stron(-y)
Wprowadzanie na rynek nowego produktu (etapy) ( bibliografia)
7 stron(-y)
Biznes plan - poradnik i przykład z omówieniem ( bibliografia)
56 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Faza dojrzałości produktu

Faza dojrzałości produktu
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 137 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii