Korzyści posiadania marki
Korzyści dla producenta wynikającymi z posiadania silnej marki:
- Dzięki wyższemu udziałowi w rynku silna marka ma zagwarantowaną wyższą zyskowność sprzedaży
- Obniża ona w porównaniu z konkurentami elastyczność cenową popytu, co oznacza, że klienci łatwiej akceptują podwyżki cen silnej marki, a w przypadku stabilizacji cen gotowi są płacić za nią wyższą cenę
- Ułatwia wydłużanie linii produktów, co jest mniej kosztowne i szybciej przynosi efekty sprzedażowe, gdyż nowość pod znaną marką ma szansę znacznie szybciej zdobyć zaufanie nabywców
- Chroni producenta przed akcjami promocyjnymi konkurentów
- Ułatwia negocjowanie warunków sprzedaży z pośrednikami (producent nie musi stosować zbyt wielu instrumentów promocji skierowanych na pośredników handlowych, jak np. rabaty, upusty, wydłużone terminy płatności)
- Silna marka może mieć nieporównywalnie dłuższy cykl życia
- Silnej marce konsumenci łatwiej wybaczają błędy, gdyż dysponuje ona z jednej strony odpowiednio wysokim potencjałem finansowym (wyższa stopa zysku), a z drugiej - dużym zaufaniem i dobrą opinią wśród klientów, co może łagodzić jej ewentualne niepowodzenie we wprowadzaniu nowości czy okresowe pogorszenie jakości produktu
- Jej stosowanie sprzyja usprawnianiu procesu sprzedaży oraz jego aktywizacji (ugruntowanie się marki produktu w świadomości konsumentów oraz zagwarantowanie jej wyłączności powodują, że może się ona stać podstawą reklamy, jak również ważnym środkiem promocyjnym, osłabiającym potrzebę interwencji sprzedawcy przy sprzedaży produktu)
Korzyści z sinej marki dla konsumentów:
- pomaga klientom rozpoznać określony produkt na rynku i tym samym ułatwia jego zakup
- ochrania cechy produktu przed skopiowaniem przez konkurencję
- niektóre marki kojarzą się z wysoką jakością, inne ze statusem społecznym (np. Mercedes, BMW, Audi) - oddziałują na klientów, którym potrzeba tego typu symbolicznych i psychologicznych wartości, (symboliczna, psychologiczna satysfakcja lub spełniana przez markę funkcja gwaranta jakości jest warunkiem powstania zaufania konsumenta do produktu i przedsiębiorstwa, które tę markę stosuje)
- zachęca do powtórnych zakupów, jeśli przedsiębiorstwo stale utrzymuje wysoką jakość towarów i usług, co skutkuje wytworzeniem się lojalności wśród nabywców, eliminującej potrzebę poszukiwań zewnętrznych
- pomaga zbudować wizerunek przedsiębiorstwa na rynku
- może z czasem zdobywać firmie klientów przez to, że stanie się słowem powszechnie używanym (np. nazwa PZU)
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (82 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (17 stron A4)
6. (6 stron A4)
7. (20 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (36 stron A4)
10. (19 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.9 stron)
4. (0.1 stron)
5. (0.8 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.8 stron)
8. (0.1 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Korzyści posiadania marki
Korzyści posiadania marki
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 248 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|