Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
globalizacja | WIBOR | wykłady z ekonometrii | zarządzanie produkcją | macierz General Elektric | transformacja gospodarcza w Polsce | marketing międzynarodowy | psychologia zarządzania |

Korzyści posiadania marki

Korzyści dla producenta wynikającymi z posiadania silnej marki:

- Dzięki wyższemu udziałowi w rynku silna marka ma zagwarantowaną wyższą zyskowność sprzedaży
- Obniża ona w porównaniu z konkurentami elastyczność cenową popytu, co oznacza, że klienci łatwiej akceptują podwyżki cen silnej marki, a w przypadku stabilizacji cen gotowi są płacić za nią wyższą cenę
- Ułatwia wydłużanie linii produktów, co jest mniej kosztowne i szybciej przynosi efekty sprzedażowe, gdyż nowość pod znaną marką ma szansę znacznie szybciej zdobyć zaufanie nabywców
- Chroni producenta przed akcjami promocyjnymi konkurentów
- Ułatwia negocjowanie warunków sprzedaży z pośrednikami (producent nie musi stosować zbyt wielu instrumentów promocji skierowanych na pośredników handlowych, jak np. rabaty, upusty, wydłużone terminy płatności)
- Silna marka może mieć nieporównywalnie dłuższy cykl życia
- Silnej marce konsumenci łatwiej wybaczają błędy, gdyż dysponuje ona z jednej strony odpowiednio wysokim potencjałem finansowym (wyższa stopa zysku), a z drugiej - dużym zaufaniem i dobrą opinią wśród klientów, co może łagodzić jej ewentualne niepowodzenie we wprowadzaniu nowości czy okresowe pogorszenie jakości produktu
- Jej stosowanie sprzyja usprawnianiu procesu sprzedaży oraz jego aktywizacji (ugruntowanie się marki produktu w świadomości konsumentów oraz zagwarantowanie jej wyłączności powodują, że może się ona stać podstawą reklamy, jak również ważnym środkiem promocyjnym, osłabiającym potrzebę interwencji sprzedawcy przy sprzedaży produktu)

Korzyści z sinej marki dla konsumentów:
- pomaga klientom rozpoznać określony produkt na rynku i tym samym ułatwia jego zakup
- ochrania cechy produktu przed skopiowaniem przez konkurencję
- niektóre marki kojarzą się z wysoką jakością, inne ze statusem społecznym (np. Mercedes, BMW, Audi) - oddziałują na klientów, którym potrzeba tego typu symbolicznych i psychologicznych wartości, (symboliczna, psychologiczna satysfakcja lub spełniana przez markę funkcja gwaranta jakości jest warunkiem powstania zaufania konsumenta do produktu i przedsiębiorstwa, które tę markę stosuje)
- zachęca do powtórnych zakupów, jeśli przedsiębiorstwo stale utrzymuje wysoką jakość towarów i usług, co skutkuje wytworzeniem się lojalności wśród nabywców, eliminującej potrzebę poszukiwań zewnętrznych
- pomaga zbudować wizerunek przedsiębiorstwa na rynku
- może z czasem zdobywać firmie klientów przez to, że stanie się słowem powszechnie używanym (np. nazwa PZU)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Atrybuty produktu
9 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Korzyści posiadania marki

Korzyści posiadania marki
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 233 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii