Typy strategii marek
Oto 5 najpopularniejszych strategii marek:
- Strategia marki indywidualnej - polega na nadawaniu każdemu produktowi odrębnej nazwy marki. W takiej strategii marka jest ściśle powiązana z konkretnym produktem, co pozwala na skuteczne budowanie jego wizerunku i kojarzenie go z daną marką. Tego typu strategię stosują przede wszystkim firmy oferujące produkty specjalistyczne lub luksusowe, które wymagają szczególnego wyróżnienia.
- Strategia marki rodzimej (z ang. umbrella branding) - polega na wykorzystaniu jednej nazwy marki dla wszystkich produktów oferowanych przez firmę. W takim przypadku marka staje się jednocześnie symbolem całej firmy i jej oferty. Taka strategia pozwala na efektywne budowanie wizerunku marki oraz na osiąganie synergii pomiędzy różnymi produktami, co z kolei może wpłynąć na zwiększenie ich sprzedaży.
- Strategia marek łączonych (z ang. co-branding) - polega na wykorzystaniu dwóch lub więcej marek do promocji jednego produktu. Tego typu strategia pozwala na uzyskanie dodatkowego efektu synergii i może przyczynić się do zwiększenia zasięgu rynkowego danego produktu. Jednocześnie każda z marek biorących udział w tej strategii zachowuje swoją odrębność.
- Strategia rozszerzania marek (z ang. brand extension) - polega na wykorzystaniu istniejącej marki indywidualnej do wprowadzenia na rynek nowych produktów. W ten sposób firma może skorzystać z już istniejącej siły swojej marki, aby sprawniej wprowadzić nowe produkty. Tego typu strategię stosują przede wszystkim duże firmy, które mają już silne marki indywidualne, a jednocześnie chcą zwiększyć swoją obecność na rynku.
- Strategia pozycji marki (z ang. brand positioning) - to sposób, w jaki marka jest postrzegana na rynku w porównaniu z innymi markami konkurencyjnymi. Ta strategia skupia się na wyborze miejsca jakie marka ma zajmować na rynku i na dostosowaniu działań marketingowych do tego celu. Poprzez skuteczne pozycjonowanie marki na rynku firma może przyciągnąć nowych klientów, zwiększyć swoją sprzedaż i poprawić swoją konkurencyjność.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (17 stron A4)
2. (26 stron A4)
3. (82 stron A4)
4. (5 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (24 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (5 stron A4)
9. (5 stron A4)
10. (13 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.8 stron)
7. (1 stron)
8. (0.8 stron)
9. (1.5 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Typy strategii marek
Typy strategii marek
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 222 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|