Błędy ocen pracowników
Do najczęściej popełnianych błędów zaliczyć można:
1. Błędy techniczne wynikające z niewłaściwego przygotowania procesu oceniania (niezrozumienia celów, procedury oceniania, pomyłki w procedurze);
2. Błędy w samym ocenianiu:
- efekt halo – jedna cecha pracownika może rzutować na ocenę innych cech;
efekt kontaktu – im większy kontakt oceniającego z ocenianym, tym lepsza ocena i na odwrót.
- efekt hierarchii – ocena zależy od pozycji w hierarchii;
- faworyzowanie osób ( bądź zaniżanie ocen) – oceniający kieruje się sympatiami i antypatiami;
- obawa przed narażeniem się;
- uleganie stereotypom komunikacji niewerbalnej;
- mechanizm projekcji – polegający na przenoszeniu cech jednych osób na inne osoby.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (10 stron A4)
2. (1 stron A4)
3. (27 stron A4)
4. (34 stron A4)
5. (107 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (14 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (8 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.5 stron)
3. (2.2 stron)
4. (0.8 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (1 stron)
8. (0.8 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie zasobami ludzkimi » Błędy ocen pracowników
Błędy ocen pracowników
Ocena: 9.3 / 10 Liczba głosów: 128 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|