Lojalność wobec marki
Jacoby i Chestnud (1985) zdefiniowali przywiązanie do marki jako gotowość do ponawiania zakupów produktów danej marki i równocześnie towarzyszącą temu zachowaniu pozytywną postawę wobec tej marki (przekonanie o przewadze produktów tej marki w stosunku do innych marek).
Jak widać, w pojęciu przywiązania do marki połączyli oni dwie rzeczy - zachowanie (ponawianie zakupów) i postawę. Autorzy argumentują, że prawdziwe przywiązanie występuje tylko wtedy, gdy oprócz zachowania występuje pozytywna postawa.
Konsument, który powtarza zakupy produktów danej marki (np. dlatego, źe inna marka jest dla niego akurat z jakichś względów niedostępna), ale nie przejawia pozytywnej postawy wobec tej marki, łatwo może zmienić swoje zachowanie, gdy wystąpią odpowiednie okoliczności. Niektórzy badacze takie powtarzane zachowanie, któremu nie towarzyszy odpowiednia postawa, nazywają 'rzekomym' przywiązaniem albo inercją.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (19 stron A4)
3. (37 stron A4)
4. (72 stron A4)
5. (9 stron A4)
6. (82 stron A4)
7. (17 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.2 stron)
3. (1.7 stron)
4. (1.1 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.8 stron)
7. (1.2 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Lojalność wobec marki
Lojalność wobec marki
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 193 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|