Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
statystyka matematyczna | franchising | dystrybucja | test Durbina-Watsona | warunkowanie klasyczne | firma rodzinna | ERP II | analiza fundamentalna |

Lojalność wobec marki

Jacoby i Chestnud (1985) zdefiniowali przywiązanie do marki jako gotowość do ponawiania zakupów produktów danej marki i równocześnie towarzyszącą temu zachowaniu pozytywną postawę wobec tej marki (przekonanie o przewadze produktów tej marki w stosunku do innych marek).

Jak widać, w pojęciu przywiązania do marki połączyli oni dwie rzeczy - zachowanie (ponawianie zakupów) i postawę. Autorzy argumentują, że prawdziwe przywiązanie występuje tylko wtedy, gdy oprócz zachowania występuje pozytywna postawa.

Konsument, który powtarza zakupy produktów danej marki (np. dlatego, źe inna marka jest dla niego akurat z jakichś względów niedostępna), ale nie przejawia pozytywnej postawy wobec tej marki, łatwo może zmienić swoje zachowanie, gdy wystąpią odpowiednie okoliczności. Niektórzy badacze takie powtarzane zachowanie, któremu nie towarzyszy odpowiednia postawa, nazywają 'rzekomym' przywiązaniem albo inercją.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Reklama - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Budowanie marki produktu
21 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Zarządzanie marką - prezentacja
19 stron(-y)
Marka firmy a promocja produktu i usług opartych na wiedzy - prezentacja
37 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Lojalność wobec marki

Lojalność wobec marki
Ocena: 10 / 10
Liczba głosów: 178 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii